Lorenzos Dagbok

Onsdag 24/4

 

Kära dagbok, idag fick jag reda på att Romeo kommer att bli utkastad från staden. Jag känner enorm skuld och oro eftersom det var jag som vigde dem. Jag vet inte vad jag ska göra. Allt är mitt fel.Tänk så får Vad ska jag göra nu? Jag har varit orsaken till två dödsfall och en som måste flytta ut ur landet. Min första tanke var att jag skulle sluta att hjälpa. Men sen kom jag på en plan B. Plan B måste fungera nu måste jag bara skicka ett brev till Romeo så att han förstår min plan. Om inte plan B fungerar så vet jag inte vad jag ska göra. Tänk så dör någon till då kommer jag att känna mer skuld. Eller att Herr Montague eller Herr Capulte får reda på att jag hjälper till. Då kanske jag får dödstraff. Jag känner även skuld känsla över att jag måste hjälpa dem. Gud snälla hjälp mig jag har aldrig varit i en svårare situation…

Torsdag 25/4


Idag har jag skickat min plan till Romeo. Julia fick reda på planen redan i går kväll. Planen lyder så här: Först ska Julia ta sömnpiller så att alla tror att hon är död. Då ska Romeo komma och ta henne. Därefter kommer han att bo i grandlandet. Då kommer igen att sakna dem eftersom Julia är död och Romeo är i ett annat land. Jag hoppas verkligen att den planen kommer att fungera. Jag har nog aldrig varit mer nervös allt hänger på mig att min plan ska fungera. Kära Gud jag behöver dig mer än någon annan gång, hjälp mig snälla….

Leave a comment